JOGG-partner Aldi stopt verkoop van energy drinks aan kinderen

Onze JOGG-partner Aldi doet als eerste Nederlandse supermarkt de verkoop van energy drinks aan kinderen in de ban. Vanaf 1 oktober gaat de supermarkt de bekende drankjes niet meer verkopen aan kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. In geval van twijfel over de leeftijd wordt kinderen gevraagd zich te legitimeren. Daarnaast gaat Aldi de klanten bij het winkelschap informeren over de mogelijke ongewenste effecten van energy drinks.

 

Directeur JOGG, Marjon Bachra is positief over de stap van Aldi: ''Energy drinks hebben een enorme aantrekkingskracht op kinderen. Terwijl we ervanuit kunnen gaan dat het -zeker gezien het hoge suikergehalte- geen gezonde keuze is. Dat Aldi als eerste supermarkt stopt met de verkoop onder de 14 jaar brengt een gezonde leefstijl voor alle kinderen dichterbij. Wij hopen dat andere supermarkten dit positieve voorbeeld zullen volgen.''

De stap van Aldi past goed bij het partnership dat de supermarkt begin dit jaar is aangegaan met JOGG. De komende drie jaar wordt samengewerkt om gezinnen met jonge kinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding en hen te stimuleren tot het aankopen van producten uit de Schijf van Vijf.

Lees ook de blog: Een rode lap op een stier

 

Alleen door met de hele omgeving van het kind samen te werken kan je een gezonde toekomst bieden.