‘Ondertekening van het Akkoord was voor ons volkomen logisch’

Drinkwaterleverancier Aquachain zet zich in voor een gezonde werk-, sport- en schoolomgeving. ‘Ons product draagt per definitie natuurlijk bij aan een gezonde leefomgeving’, begint Rutger van Happen, Hoofd Sales bij Aquachain, ‘maar dat is voor ons niet voldoende. Ons verhaal, onze boodschap, onze manier van werken; het draait om bewust en gezond leven. We bedenken concepten die aansluiten bij onze doelgroepen, we zijn persoonlijk betrokken bij onze klanten en proberen vooral goed te luisteren naar waar men behoefte aan heeft.’

 

Samenwerking 

‘We bieden zowel koelers voor leidingwater als voor flessenwater en zijn goed vertegenwoordigd onder onderwijsinstellingen. Op dit moment zijn onze producten te vinden op basis-, middelbare- en hogescholen en universiteiten. Ons concept ‘Fris in de klas’ is speciaal ontwikkeld voor het onderwijs, met een speciaal programma dat het voor sommige instellingen gemakkelijker en aantrekkelijker maakt onze automaten aan te schaffen. Dat is mogelijk door een mooie samenwerking tussen gemeentes en het bedrijfsleven.’ 

Logisch 

‘We merken dat het met name op basisscholen belangrijk is goed te informeren. De mening van ouders weegt zwaar: zij denken dat met de komst van een waterkoeler er allerlei andere dingen verboden worden. Ons doel is dan ook niet zozeer onze producten aan scholen te verkopen, maar om scholen te informeren. We hopen daarmee het bewustzijn ook binnen scholen te vergroten, wat natuurlijk perfect aansluit bij de doelstellingen van JOGG. Ondertekening van het akkoord was voor ons dan ook volkomen logisch.’ 

Informeren 

‘Met onze manier van werken proberen we onze relaties zich bewust te laten worden van het belang van een goede leefomgeving.’ ‘Onze manier van communiceren sluit hierbij aan. We willen vooral informeren en niet zozeer overtuigen- organisaties weten zelf wel wat goed voor ze is. Daarnaast steken we niet in op budget en bellen we offertes niet na. We zijn een commercieel bedrijf, maar steken gesprekken niet commercieel in. We willen groeien door aanbevolen te worden, dat is ook vaak een stuk duurzamer.’ 

 

Jongeren Op Gezond Gewicht kiest ervoor om wel met het bedrijfsleven samen te werken.