Partner ALDI zet nieuwe stap in stimuleren van gezonde voeding voor kinderen

Vanaf januari 2020 liggen er diverse Schijf van Vijf-producten in de winkel voorzien van Disney-karakters. Op deze manier wil ALDI het aantrekkelijker maken voor kinderen en ouders om te kiezen voor gezonde alternatieven. Ze zijn in samenspraak met onze kennispartner Voedingscentrum gekozen.

Gezondheid onder jongeren

Een gezonde jeugd begint bij de omgeving van een kind. Daarom focussen wij ons niet op het kind zelf, maar op de omgeving van het kind. Door de omgeving van kinderen te veranderen en ze een gezond alternatief te bieden in wat zij eten, drinken en doen, draagt hier aan bij. ALDI heeft het thema ‘gezondheid onder jongeren’ al langer op de agenda staan. Zo is de supermarktketen vorig jaar begonnen met het verwijderen van kinderfiguren op ongezonde voeding en kwamen zij als eerste met een minimumleeftijd op energiedrankjes.

Aldi is sinds 2017 Partner van JOGG. Samen werken we aan een gezondere omgeving. Met deze nieuwe Schijf van Vijf-lijn voorzien van Disney-karakters, zet Aldi weer een volgende stap en maken ze het jonge gezinnen makkelijker om voor een gezond alternatief te gaan.

Schijf van Vijf-kinderlijn

De nieuwe kinderlijn met Schijf van Vijf-producten bestaat uit de volgende producten: mineraalwater, mini-rijstwafels, volkorenbolletjes , snoeptomaatjes, zoete appeltjes, minibanaantjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes (zonder toegevoegde suiker), smeerkaas kids 30+, snoepworteltjes en snackkomkommers. De Schijf van Vijf-lijn ligt begin 2020 in de schappen van ALDI. De supermarkt is voornemens om deze lijn het jaar erop verder uit te breiden.

Alleen door met de hele omgeving van het kind samen te werken kan je een gezonde toekomst bieden.