Gezonde leefstijl voor gezinnen met jonge kinderen: samenwerking Aldi en Jongeren Op Gezond Gewicht

Aldi en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) gaan de komende drie jaar samenwerken om gezinnen met jonge kinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding. Het partnership werd vandaag bekendgemaakt in het kader van de Week voor de Gezonde Jeugd.

Tijdens de heropening van het filiaal in Mierlo-Hout overhandigde Aldi aan de Healthy Sisters, ambassadeurs van JOGG, een schaal met gezonde producten. De Healthy Sisters, zijn de eerste Nederlands – Marokkaanse bloggers in Nederland, die aandacht vragen voor een gezonde lifestyle.

“We zijn erg blij met de duurzame samenwerking met Aldi. Zij bieden bij uitstek toegang tot gezinnen met jonge kinderen. Ons gezamenlijk doel is om hen mee te geven dat gezonde voeding en bewegen belangrijk is in het dagelijkse leven. Want ieder kind heeft recht op een gezonde jeugd”, aldus Marjon Bachra, directeur JOGG.

Nadie Winde, Corporate Responsibility Manager: “Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen voor een brede groep klanten toegankelijk te maken. Samen met JOGG zetten we ons actief in om gezinnen met jonge kinderen te laten kiezen voor gezondere producten.”

De samenwerking tussen JOGG en Aldi biedt vele mogelijkheden, omdat beide organisaties zowel landelijk als lokaal opereren. De uitwerking van de samenwerking zal later dit jaar gestalte krijgen door een gezamenlijke campagne om de aankoop van gezonde producten, uit de Schijf van Vijf, te stimuleren.

Jongeren Op Gezond Gewicht kiest ervoor om wel met het bedrijfsleven samen te werken.